training Mediatraining
Inhoud:
Hoe gaat u professioneel om met de media en de pers? Wat zegt u tegen journalisten die om een deskundige uitleg vragen? Hoe brengt u uw boodschap doeltreffend over? Een journalist is vaak niet alleen op zoek naar een deskundige, maar ook naar iemand die het vlot kan uitleggen. Met andere woorden: expertise op zich volstaat niet. Een saaie spreker kan in de krant nog boeiend overkomen, maar op televisie lukt dit niet. Hoe kunt u een boeiend interview geven, waar beide partijen een goed gevoel aan overhouden? U leert dit tijdens de mediatraining van BV&T.
Voorbeeld van het trainingsprogramma: (hoofdstukken)
- Uw organisatie of persoonlijke doelstelling
- Wat is nieuws?
- Inzicht in de journalist en het medialandschap
- Nieuwswaarde en kernboodschap
- Presenteren en profileren voor de camera
- Aan de slag met de pers
- Het persbericht
- Het interview: reageren en proactieve woordvoering
- Crises en responsstrategieën
- Interactie
- Media en recht
- Persoonlijk actieplan: do’s and don’ts
Het trainingsprogramma kan worden gecombineerd met andere trainingen (hoofdstukken)
Resultaat:
Wanneer u deze training Mediatraining heeft gevolgd staat u steviger in uw schoenen en kunt u een afgewogen keuze maken. Na deze mediatraining bent u in staat om goede interviews te geven of af te nemen, afhankelijk van uw doelstelling. U bent beter in staat om adequaat om te gaan met onverwachte en/of ongeplande interviews en mediavragen. Daarnaast leert u met kritische vragen en lastige situaties om te gaan, proactief te reageren en uw houding aan te passen. Om dit resultaat te behalen maken vooraf aan de cursus een uitgebreid plan van aanpak waarin de eindtermen worden opgenomen.
BV&T biedt resultaatgerichte cursussen aan met als doel positieve verandering. We ondersteunen u met de juiste afstemming van deze training Mediatraining. Door tijdens de cursus de deelnemers voordurend te spiegelen, te observeren en gevraagd van feedback te voorzien. Hierbij krijgen de deelnemers meer inzicht in hun eigen gedrag.
training Mediatraining
Prijs per groep, uw voordeel:
Mediatraining, mediatechnieken
Zijn er binnen uw organisatie meerdere medewerkers met ongeveer dezelfde cursus leervraag voor training Mediatraining? Dan is een groepscursus voor deze training de ideale optie. traint op alle niveaus in elke organisatie. Wij maken elke opleiding opmaat, hierbij kunnen we accenten leggen op de door u aangegeven onderwerpen. De praktijk en maatwerk is het uitgangspunt . Zo ontwikkelen wij een inspirerend leertraject dat naadloos aansluit op uw organisatie. Met verzorgt met veel passie deze training Mediatraining. U krijgt antwoord op iedere cursussvraag met als resultaat een uniek, voor u op maat gemaakt cursusstraject met daarbij altijd een flexibele agenda (strippenkaart).
Bereken uw eigen training:
Vraag naar de mogelijkheden 088-7744333Bereken uw eigen IN-Company training. Selecteer uit Ontwikkeling (opstart), Met Intake en/of volledig Maatwerk (basis) |
Hieronder staat de totaalsom van uw berekening. |
Klik op offerte of vergelijken.
|
Uw Doelstelling staat voorop:
Vooraf aan de training zal de doelstelling van de organisatie en per deelnemer worden gevraagd. Deze informatie zal worden verwerkt in de lesstof. Deelnemers krijgen tijdens de training praktijkoefeningen die de docent uit de doelstellingsformulier heeft gefilterd. Tevens wordt vooraf aan de training de vraagstukken, leergebieden en volgorde met u afgestemd.
Verdeling van deze training:
Verwachte startdatum cursus : | In-company opstart training: twee/drie weken. |
Groepsindeling: | 2 tot 12 deelnemers per groep. |
Afstemming: | Uw doelstelling, (bespreekbaar). |
Planning: | 3 dag(delen) X 3uren ~ (Wekelijks? Strippenkaart?) |
In-Company Investering: | € 1710,- Groepsprijs. (Eén prijs per groep) |
Ontwikkeling (zie eigen berekening): | vanaf € 200,- (normaal start BV&T met ontwikkeling - intake - maatwerk a € 450,-) |
Deelnemersprijs: | € 129,- |
Certificaat + Registratie: | € 49,- |
Uw gekozen Mediatraining training. |
Aantrekkelijk investeringsvoordeel
In Company cursussen bieden aantrekkelijke investeringsvoordelen. U werkt mede aan uw persoonlijke assertiviteit in de training. BV&T werkt met een vast dag(deel) tarief voor In Company cursussen, veelal minder dan de investering van een open cursus.
training Mediatraining
Reacties ~ Recensies ~ Referenties
Kies Mediatraining,
BV&T is 15 jaar actief. Tussen de referenties zitten klanten vanaf het eerst uur.
Na elke training/cursus of opleiding houden wij een uitvoerige evaluatie. Met de klant evalueren wij tussentijds en achteraf. De deelnemer kan altijd contact met ons opnemen (eventueel via APP) en na de training wordt het evaluatieformulier ingevuld. Daaruit zijn de volgende punten naarvoren gekomen.
Algemeen:
Tijdens de training Mediatraining stimuleert de trainer de deelnemers om de opgedane kennis en vaardigheden van de training Mediatraining ook na het traject blijvend toe te passen. Gedurende en na afloop van de cursus geeft de trainer u tevens terugkoppeling, zodat de in gang gezette ontwikkelingen in de praktijk kunnen worden gewaarborgd.
Scania Productions BV (Zwolle)
De opleiding is praktijkgericht. Goed toepasbaar binnen het bedrijf. Merkbaar verschil op de werkvloer.
Carinova
Cursussen worden goed verspreid over een afgesproken periode. Goede combinatie van theorie en praktijk. De docenten zijn zeer ervaren en enthousiast en bieden kandidaten persoonlijke aandacht.
Industrie Centraal Staal
BV&T verzorgd een interessante cursus met veel ruimte voor voorbeelden uit de praktijk. Actieve trainingen. Persoonlijke aandacht. Boven onze verwachtingen!
AWA
Zeer betrokken organisatie.
Parkmobile
BV&T maakt duidelijk verschil binnen de organisatie.
Teijin Aramid
We zijn al vanaf 2002 bij BV&T en dit zal in de toekomst ook nog wel zo blijven. BV&T archiveert 100% waardoor blijven groeien!
Recensies Cursisten
Paul B.
BV&T opleiding en advies.
De trainingen zijn doelgericht. De docent was zeer deskundig en goed in staat om duidelijk zijn kennis over te dragen.
Victor
Uitstekend verzorgde cursus met een uiterst professionele docent.
Anoniem
Uitstekende training op locatie. Een docent die weet waar hij over praat. Een goede balans tussen theorie en praktijk. Niets op aan te merken.
Jorrit S.
Na een aantal communicatietrainingen van BV&T te hebben gevolgd sta ik steviger in mijn schoenen.
Chantal
De trainingen sporen je er op aan om meer uit jezelf te halen. Ik ben zeer tevreden.
Eliene. V
Een goede training die inzicht geeft in jouw houding en opstelling invloed heeft op het functioneren. Zeker een aanrader.
Jori
Niets op aan te merken.
Anoniem
Voor mijn werk heb ik de training interviewtechnieken gevolgd en merk daadwerkelijk verschil. We gaan net even dat stapje verder en dat heeft me tot nu toe veel opgeleverd!
training Mediatraining
Verbonden Partners:
IN-Company Bvtgroep http://www.bvtgroep.nl
IN-Company Bvtopleiding http://www.bvtopleiding.nl
IN-Company Bvent http://www.bvent.nl
IN-Company Training-voor-bedrijven http://www.training-voor-bedrijven.nl
IN-Company Malestein http://www.malestein.net
IN-Company Uptodatekwaliteit http://www.uptodatekwaliteit.nl
IN-Company Urlchains http://www.urlchains.com
Uw rust in leiderschap
presentatietraining
Niets is complex
Training boodschap
ICT en Social Trainingen
Medewerker journalist
Optimale Communicatie
Training omgaan
Klant Waardering 9,8
mediatraining,
training Mediatraining
Na deze mediatraining zijn de deelnemers in staat om goede interviews te geven of af te nemen (afhankelijk van uw vraagstelling kiezen we voor toepassingsmodule interviews geven of interviews afnemen), waarin hun doelen duidelijk naar voren komen. Daarnaast zijn de deelnemers prima in staat om adequaat om te gaan met onverwachte en/of ongeplande interviews en mediavragen.
Inhoud Syllabi
1.1.1. Functies van de media
Of je de massamedia nu naar techniek, historie of functie indeelt, samen vullen ze het publieke domein waarin burgers, instituten en allerlei actieve groepen en politici zich begeven. Burgers zijn in hoge mate afhankelijk van deze media. Niet alleen om te weten wat er gebeurt aan de andere zijde van de aardbol, maar ook om volwaardig te kunnen meedoen aan de democratische besluitvorming in eigen stad en land. Bij welk standpunt voel je je thuis? Welke mening ontwikkel je? Daarvoor is behalve nieuws ook de publieke discussie, zoals die in de media wordt gevoerd, van essentieel belang. De tijd dat standpunten voorspelbaar samenhingen met het kerkgenootschap waartoe je ouders behoorden, of met de sociaaleconomische klasse waarin je wieg stond opgesteld, ligt immers ver achter ons. Debat en meningsvorming vullen meer en meer de kolommen, minuten en kilobytes van de media. Naast de confrontaties van opinies, en naast het nieuws uit buitenland over cultuur, sport of economie, herbergen de media een derde functie: overheidsinformatie. Het is dankzij de krant en de tv dat de burger weet wat de minister van plan is. Het is dankzij de lokale weekbode dat de burger weet waar de wethouder nieuwe stoplichten wil plaatsen.
1.1.2. Medialogica
Om zo effectief mogelijk met de media om te gaan moeten we, zeker nu het medialandschap zo turbulent is, nog een stap dieper de keuken van de nieuwsredacties in, speurend naar de logica die daar gebruikt wordt en naar de motieven die journalisten hanteren om al dan niet iets te doen met ons persbericht. We lieten in de vorige paragraaf al de term `medialogica' vallen, de logica die het handelen van journalisten in toenemende mate aanstuurt. Dit houdt in dat eigenschappen van de media zelf van grote invloed zijn op de vorm waarin het nieuws gebracht wordt, van grotere invloed soms dan de inhoud van het nieuws zelf. Wanneer je aandacht zoekt van media, en dus van journalisten, zul je in het voordeel zijn als je weet in te spelen op kenmerken van deze medialogica.
Kenmerken van medialogica
Snelheid,
framing,
personaliseren,
meutevorming en hype,
kracht van herhaling,
anchorman en interpretators,
burger in beeld,
nieuwswaarde als criterium.
Vooral de kenmerken framing, personaliseren, meutevorming en hype, en de nieuwswaarde als criterium zijn hier voor ons van belang.
Kennis moet Beklijven
Mediatraining, mediatechnieken Medewerkers
Onze kenmerken
BV&T zorgt voor een optimale kennisopname. Dit realiseren wij door middel van onze praktijkgerichte aanpak. Daarnaast geven wij vaak het advies om een training of cursus niet in enkele dagen achterelkaar te volgen, maar om deze over meerdere weken te verspreiden. Hierdoor zal de kennis namelijk beter opgenomen worden.
Traject op maat
Mediatraining, mediatechnieken Medewerkers
Hoe wij werken
Wanneer u een training of cursus bij BV&T aanvraagt, zal deze op maat gemaakt worden. Dit houdt in dat u de inhoud van de training of cursus bepaalt. Op deze manier ontwikkelen wij een inspirerend leertraject dat naadloos aansluit op uw organisatie. Tevens worden onze bedrijfsonderzoeken ook op maat gemaakt.